З В І Т

директора школи Хомутенка В.В. про підсумки навчально-виховної роботи Помічнянської ЗШ І-ІІ ступенів у 2014 – 2015 навчальному році

У 2014-2015 навчальному році навчальна, виховна, методична робота педагогічного колективу була спрямована на забезпечення програми розвитку і втілення науково – педагогічної проблеми «Підвищення якості уроку шляхом новаторства, творчого пошуку і практичної спрямованості уроку».

Педагогічний колектив школи працював над оволодінням учнями базовими навичками і фундаментальними процесами, удосконаленням напрямків роботи щодо підвищення рівня знань, умінням самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці, розвитком кожного учня як творчої особистості, здатної до практичної діяльності в певній галузі, підготовкою до вибору професії і подальшої освіти; забезпечення високого ступеня вихованості школярів; над вихованням і розвитком в учнів інтересу до знань. Продовжувалась системна робота по підвищенню рівня відповідальності кожного вчителя за якість навчання, об’єктивність оцінювання досягнень учнів. Весь навчально-виховний процес спрямовувався на забезпечення наступності в навчанні початкової та середньої школи.

Педагогічним колективом досягнуті певні успіхи в навчанні і вихованні школярів. На кінець навчального року в школі навчались 46 учнів, оцінювались 38 учнів. Рівень навчальних досягнень: високий – 4 учні – 10,5 %; достатній – 12 учнів – 31,5 %; середній – 20 – 53 %; низький – 2 – 5 %.

У розрізі навчальних предметів (5 - 9 класи) % якості навчальних досягнень достатньо високий: від 61 %-62 % з англійської мови та української мови відповідно, до 100 % з правознавства та історії в 6 класі.

Традиційно протягом року особлива увага приділялась учням випускного класу, які будуть продовжувати навчання в інших навчальних закладах.

У 2014 - 2015 навчальному році отримали свідоцтво про базову загальну освіту – 8 учнів. Всі учні підготувалися до складання ДПА на достатньому та високому рівні.

Головна увага педагогічного колективу була зосереджена на створенні умов для здійснення диференціації навчання, розвитку розумових здібностей учнів, їх творчого мислення, потреб і навиків самоосвіти і самовдосконалення.

Зацікавленості до навчання учнів сприяла цілеспрямована робота в даному напрямі вчителів школи: робота з обдарованими і здібними учнями, залучення школярів до участі в конкурсах різних напрямів шкільного рівня, проведення предметних тижнів, інтелектуальних ігор, участь школярів у предметних олімпіадах. Але учні не брали участі в конкурсах районного та загальноукраїнського рівня, таких як «Кенгуру», «Левеня», «Соняшник» тощо.

Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін, та курси фахової майстерності затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року № 1099, на виконання наказу директора школи від 05 листопада 2014 року № 162 та з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді, були проведені олімпіади з базових дисциплін: української мови та літератури, історії, англійської мови, математики, фізики, хімії, географії.

У шкільних олімпіадах взяли участь 102 учасники (у минулому році—186 , це можна пояснити зменшенням кількості олімпіад ). За результатами І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін 30 учасників визначені фаховими журі переможцями (у 2013-2014 навчальному році - 80). Дипломи І ступеня здобули - 9 учасників, ІІ ступеня - 11 учасників, ІІІ ступеня - 10 учасників. Жодного переможця не підготовлено з математики ( 5 – 9 класи), інформатики, англійської мови, хімії та фізики. За рішенням оргкомітету і журі І (шкільного ) етапу на ІІ етап були направлені такі учні-переможці:

- Білоруський Роман ( 9 клас) – історія (вчитель Парасківа Н.А.);

- Юрченко Сергій ( 8 клас) – географія ( вчитель Пасічник О.В.).

Але участь у ІІ (районному) етапі олімпіади взяв тільки учень 8 класу Юрченко Сергій, який зайняв ІІ місце.

Все зазначене вище свідчить про недостатню роботу з обдарованими і здібними учнями.

У 2014 - 2015 навчальному році проведені предметні тижні з усіх базових дисциплін. Всі тижні відмічені чіткими планами, неформальним і творчим підходом у проведенні заходів, проведені на високому організаційно – методичному рівні із залученням окремих учнів і цілих класних колективів.

Дирекція школи, вчителі початкових класів, вчителі-предметники, класний керівник 5 класу Лейбенко В.Ю. протягом навчального року приділяли достатньо уваги адаптації школярів при переході з початкової до середньої школи. Відповідно до плану внутрішкільного контролю у жовтні 2014 року було проведено класно-узагальнюючий контроль у 5 класі.

За результатами навчальної діяльності можна визначити проблеми і недоліки, над якими треба працювати в 2015 – 2016 н.р.:

- необхідно значно посилити відповідальність кожного педагога за об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів;

- не в повній мірі використаний інтелектуальний потенціал вчителів і здібних учнів у підготовці і забезпеченні результативності предметних олімпіад;

- робота з обдарованими дітьми носила епізодичний і несистемний характер.

Методична робота в 2014 – 2015 навчальному році проводилась на достатньому якісному і організаційному рівні і була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя і забезпечувала визначені на початку року завдання і пріоритети:

1. Координація змісту і вдосконалення методики колективної та індивідуальної роботи з педагогічними кадрами.

2. Вирішення проблемних питань школи, вчителів.

3. Впровадження і використання психолого-педагогічної науки, передового досвіду, новітніх педагогічних технологій, нових технологій у проведенні уроків і позакласної роботи, новаторських пошуків.

4. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам, зокрема, молодим вчителям.

5. Вивчення якості викладання, рівня знань, умінь і практичних навичок.

Організація методичної роботи будувалася на глибокому вивченні, аналізі результативності навчально-виховного процесу, рівня професійної підготовки педагогічних кадрів, координувалася з курсовою перепідготовкою та іншими формами підвищення кваліфікації.

На постійному контролі професійний творчий ріст майстерності педагогів. Продовжувалось систематичне ведення «Методичних карток», які в повній мірі відтворюють і систематизують професійну, громадську діяльність кожного вчителя.

У школі працює 4 шкільних методичних об’єднань. В основному, ШМО працювали систематично, дієво, різнопланово і творчо, у відповідності до затверджених планів. Система планування і роботи ШМО удосконалена, зібрані і систематизовані всі підтверджуючі матеріали. Планові засідання і робота між засіданнями відрізняється різноманітністю форм і прийомів проведення.

Протягом року вивчено, узагальнено, обговорено на засіданнях ШМО стан викладання світової літератури (вчителі Дядюра Т.М., Танькова Т.О., Юрченко Т.С.), стан викладання математики (вчитель Андрушко М.С.), стан викладання історії (вчителі Хомутенко В.В., Парасківа Н.А.), стан викладання основ здоров’я (вчитель Дядюра К.В).

Педагогічна рада відійшла від розгляду тільки традиційно-стандартних питань. За навчальний рік члени педагогічної ради вивчили і обговорили такі питання:

- про підсумки роботи з правової освіти за 2013 – 2014 навчальний рік;

- форми співпраці класного керівника з батьками учнів;

- форми роботи з обдарованими дітьми.

Всі засідання педагогічних рад планувались і проводились також у нестандартній формі і з застосуванням інноваційних методичних технологій:

- мозковий штурм;

- творчий звіт;

- педагогічний консиліум.

Справжньою лабораторією з обміну досвідом стали наради при директору, де, крім традиційних, обговорені питання: «Соціально – психологічний портрет класного колективу», «Робота педагогічного колективу з учнями 9 класу», «Волонтерство: крок до громадянського суспільства», «Сучасний навчальний кабінет: перспективи і проблеми».

У 2014 - 2015 навчальному році проведено 8 відкритих уроків та класних годин Відрадно, що вчителі відійшли від уроків-калейдоскопів. Обговорення відкритих уроків - діалог творчо працюючих колег. Високий педагогічний рівень майстерності, творчий пошук, диференційний підхід, використання інноваційних технологій продемонстрували уроки Дядюри К.В., Андрушко М.С., Чинкалової В.П., Горощук О.О.

Продовжували роботу в 2014 – 2015 навчальному році педагогічні читання.

У школі працювало 16 вчителі, з них основних працівників – 14, сумісників – 2 :

Вища категорія – 1

І кваліфікаційна категорія – 7

ІІ кваліфікаційна категорія – 2

Кваліфікаційна категорія „спеціаліст” – 6

У 2015 – 2016 навчальному році необхідно :

- продовжити впровадження інноваційних технологій у проведення педагогічних рад;

- продовжити творче удосконалення планування і організації роботи методичної ради школи;

- продовжити творче удосконалення схеми планування роботи ШМО та форм проведення засідань і роботу між засіданнями;

- розпочати роботу по виготовленню в електронному варіанті узагальнення досвіду школи в методичній, управлінській діяльності;

- розпочати роботу з творчому вивченню і впровадження в роботу педагогічного колективу методу проектів.

Результативно і творчо в 2014 - 2015 навчальному році працювала робоча група атестаційної комісії педагогічних працівників.

У березні 2015 року проведено атестацію 2 педагогів, з них:

- підтверджено І кваліфікаційну категорію - 1 педагог;

- встановлено ІІ кваліфікаційну категорію - 1 педагог.

Курсову перепідготовку за навчальний рік пройшли 6 вчителів.

У 2015 - 2016 навчальному році планують пройти перепідготовку при ОІППО – 1 педагог, атестуватись – 3 педагогів.

У минулому навчальному році вчителями початкових класів, вчителями – предметниками продовжувалася активна робота з накопичення і систематизації навчальних посібників, роздаткового та демонстраційного матеріалу. Заслуговує на увагу і схвалення робота в даному напрямі вчителів Пасічник О.В. (географія), Горощук О.О, Гавриленко А.А. (початкові класи).

Відповідно до спланованого внутрішньошкільного контролю за навчальний рік здійснювався контроль за веденням класних журналів, особових справ, учнівських зошитів, плануванням навчально-виховної роботи і календарного планування, за роботою ШМО, за станом ведення трудових книжок, шкільної документації всіх рівнів, архівних матеріалів, здійснювався контроль за веденням і перевіркою учнівських щоденників, відвідуванням учнями навчальних занять і гарячого харчування. Систематично контролювалася фінансово-господарська документація

Виховна робота в школі проводилася відповідно до колегіально укладеного, обговореного і затвердженого плану.

Головною метою виховної роботи визначено – формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з активною громадською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.

Класні керівники та вчителі, що здійснювали педагогічний супровід, реалізують Закон України «Про загальну середню освіту», вирішують завдання загальної освіти, акцентуючи увагу на

- вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини;

- формуванні творчої особистості учня, свідомого ставлення до обов’язків;

- вихованні поваги до національних цінностей нашого народу;

- виробленні навичок здорового способу життя.

Успіх виховного процесу в школі залежить від стосунків між вчителем, класним керівником і учнем, які будуються на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Виховна робота здійснювалась за такими напрямками:

. громадянське виховання

. правове виховання :

. превентивне ;

. художньо – естетичне ;

. екологічне ;

. трудове ;

. фізичне виховання;

. позакласна робота з учнями ;

. робота учнівського самоврядування;

. співпраця позашкільними, громадськими організаціями, службами;

. робота батьківського всеобучу.

Головною метою виховної роботи є формування і розвиток творчої особистості,формування мотивації на здорових спосіб життя і збереження повноцінного фізичного розвитку дітей.

Однією з форм виявлення і розвитку творчих здібностей учнів є залучення їх до участі в різноманітних творчих конкурсах

Громадянське виховання

Протягом року було проведено :

- Година спілкування « Україна – це ми!» Родинні свята « Рід, родина, рідня» ( 1 кл, Кл.кер Гавриленко А.А.) , « Тепло татусевих долонь» ( 2 кл. Кл кер. Горощук О.О. ) Виставка малюнків «Україна – мій рідний край»

- Година спілкування « Ми нащадки твої - Кобзаре»;

- Відзначено День Української писемності ( Вч. Української мови)

- Декламування віршів Т.Г.Шевченка; ( Танькова Т.О. )

Під час проведення тижня української мови та літератури проводилося свято «Моя рідна, слово рідне…»;

- Година спілкування до Дня Соборності України; ( 9кл, кл. кер Парасківа Н.А)

- До дня українського козацтва «Веселі козачата» ( Педагог, організатор та вчитель фізкультури )

Правове та превентивне виховання Особлива увага в закладі спрямована на заходи щодо запобігання тютюнової, наркотичної залежності серед учнів та працівників НВО. На доброму рівні були проведені:

- Тренінг « Знати, щоб жити!»; ( ПЕд.орг)

- Годины спілкування « Тютюн та алкоголь вороги нашого здоров’я»;

«Шкідливі звички» « Наркоманія – що це таке?»; «Роль Інтернету в нашому житті»;Скажемо СНІДу - НІ»; «Ми проти насильства!» та інш.

конкурс малюнків «Діти проти насильства»;

- Година спілкування «Права дитини», «Азбука прав дитини» « Твоє життя - безцінний дар»; « Конфлікт і ми», «Шляхи вирішення конфлікту»

- Олімпійський тиждень в школі;

На високому рівні організовувалися Тижні правового виховання ( Вч. Парасківа Н.А.)

Достатньо уваги приділялось роботі з батьками у напрямку превентивного виховання учнів. У рамках батьківських зборів проведено такі заняття :

. «Вплив комп’ютерів та телефонів на організм дітей» ;

. «Шкідливі звички в житті людини», « Родинні цінності»

Військово – патріотичне виховання

Протягом навчального року активно працював гурток «Захисник Вітчизни». До Дня Збройних сил України було проведено конкурсну програму «А нумо ,хлопці», година спілкування «Є така професія - захищати Батьківщину».

Проведені години спілкування До 25 річниці виведення військ з Афганістану, до Дня пам’яті трагедії на ЧАЕС проведена лінійка « Чорнобиль – біль нашої землі»

До Дня Перемоги учні школи брали участь мітингу присвяченому вшануванню пам’яті тих , хто не повернувся з фронтів Великої Вітчизняної війни ; хвилиною мовчання вшанували загиблих

Художньо-естетичне

Найважливішим є створення таких умов, за яких кожен вихованець має змогу виявити та розвивати свої творчі здібності й таланти. Протягом року учні школи брали участь у різних видах творчої діяльності : конкурсах малюнків, плакатів, газет, літературних творів, оглядах художньої самодіяльності, концертах, , вікторинах тощо. А саме:

- свято першого дзвоника « Країна сонячних знань»;

- конкурс малюнків на асфальті «І знову осінь завітала, до школи йти пора»;

- свято врожаю та квітів

- концерт присвячений Дню вчителя;

- свято Нового року, День святого Валентина, День гумору;

Учнівське самоврядування

Діяльність учнівського самоврядування у 2013-2014 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського самоврядування були: використання потенціалу краєзнавчої педагогіки щодо патріотичного виховання учнів школи; виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами міста; вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи, розробка системи стимулювання та заохочення учнів-лідерів, учнів-консультантів; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

У школі працював дієвий учнівський парламент на чолі з Бондарєвимм Олександром (9 кл). Працювали 8 шкільних міністерств, робота яких спланована за удосконаленою системою. Члени учнівського парламенту є активними учасниками й ініціаторами цікавого, різнопланового шкільного життя

Проект над яким працює рада лідерів школи «Чисте життя» - чиста планета», метою якого прищеплювати учням, громадськості усвідомлення відповідальності за утримання в належному стані місця проживання. Виховувати у дітей молоді усвідомлену причетність до корисних справ. Формувати екологічну культуру в учнів; сприяти формуванню етичних взаємовідносин людини з довкіллям. Роз’яснення серед громадськості та учнів необхідності збереження природних скарбів. Залучення учнівській молоді до допомоги самотнім людям похилого віку та ветеранам праці які проживають на території населеного пункту.

Керує органами учнівського самоврядування педагог – організатор Дядюра К.В.

Екологічне виховання

Протягом року екологічне виховання учнів здійснювалося під час уроків ( біологія, хімія, географія), так і в позаурочний час ( години спілкування), а саме:

- година « Земля – наш спільний дім»; « Збережемо природу Землі разом»;

«Збережемо природу Землі разом»;

- виставка малюнків « Природа наш рідний дім»;

- презентація « Червона книга України»;

- акція «Годівничка»;

- організовувались трудові десанти.

До Дня Землі було організовано прибирання території та висаджування дерев

Протягом 2014-2015 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів, нормативних документів управління освіти Кіровоградської міської ради з питань безпеки життєдіяльності учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що записували до журналів з ТБ встановленої форми, планів класних керівників, класних журналів.

На належному рівні виконувалися заходи щодо здійснення санітарно-гігієнічного режиму в школі, профілактичних медичних оглядів учнів, здійснення контролю за проведенням уроків фізкультури та трудового навчання.

Протягом навчального року з метою проведення просвітницької роботи з учнями та батьками з питань безпеки життєдіяльності відбувалися зустрічі з фахівцями медичної служби села , представниками правоохоронних органів, служби з надзвичайних ситуацій. Згідно «Положення про проведення Тижнів безпеки життєдіяльності у навчальних закладах області у 2013-2014 навчальному році» на належному рівні у школі було проведено Тиждень знань безпеки життєдіяльності.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися на нарадах при директорові, на класних та батьківських зборах.

Плідною була робота шкільної бібліотеки, на доброму рівні проведено Тиждень книги. Учні школи залучалися до заходів, що проходили на базі бібліотеки села Помічної. .

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні.

Проте спостерігався недостатній рівень системності в корекційній та превентивній роботі; не надто помітний результат роботи з учнями, які без поважних причин пропускали заняття.

Потребують удосконалення контроль за веденням відповідної документації та за організацією і якістю проведення виховних заходів і програм.

Плани класних керівників затверджені заступником директора з навчально-виховної роботи на І семестр – до 05.09.2014 р., на ІІ семестр – до 10.01.2015 р.

Визначені кращі плани виховної роботи: Горощук О.О. (2 кл.), Дядюра К. (8 кл.).

Продовжувалася робота по формуванню свідомого громадянина – патріота, згуртуванню дітей у дружню шкільну родину, у класний колектив.

Продовжував роботу «Штаб милосердя», який провів акцію «Серцем до серця», зібрано кошти для учениці 8 класу Руденко Вікторії, працює волонтерський загін, який надає посильну допомогу в прибиранні, обслуговуванні людей похилого віку.

Основною ланкою виховної роботи в школі є години спілкування і класні години, які проводяться відповідно до графіка. Обов’язковою умовою класної години є проведення бесід з БЖ, виховна година згідно плану, аналіз і завдання щодо життя класного колективу.

Заслуговує на увагу досвід роботи класних керівників: Гавриленко А., Горошук О.О. ( 2 клас)

Продовжував свою роботу «Батьківський всеобуч», роботу якого координує група лекторів з числа педагогів школи. План роботи, матеріали роботи всеобучу поповнюються, систематизуються.

Недоліками в організації виховної роботи за минулий навчальний рік слід визначити:

1. Не всі класні керівники та вчителі, що здійснюють педагогічний супровід, відійшли від формальності в роботі з учнями.

2. Не організована робота ДЮР.

3. Недостатня робота серед батьків щодо профілактики дитячого травматизму в побуті.

4. Необхідно удосконалити планування і схеми проведення засідань, як шкільних міністерств із залученням школярів середніх класів, так і шкільного парламенту в цілому

5. Недостатньо використовувались новітні інтерактивні технології у виховній роботі.

6. Необхідно удосконалити і розробити нові дієві стенди висвітлення роботи шкільного парламенту.

У 2014 – 2015 н. р. традиційно велика увага приділялась педагогічним колективом питанню оздоровлення учнів.На базі школи працював табір з денним перебуванням «Пролісок» протягом 14 днів : з 02 червня по 17 червня 2015 року. За цей період в таборі перебувало 33 дитини, з них: дітей з багатодітних сімей – 6; дітей позбавлених батьківського піклування -1; діти-інваліди - 3; діти, батьки яких беруть участь у проведенні АТО - 3, талановитих та обдарованих дітей - 2.

Зміна проходила під девізом: «Відпочити, позмагатись, завжди гарно розважатись. Це усе ми, друзі, зможем – «Пролісок» нам допоможе».Кожний день мав свою тематику: «Літо, літечко прийшло, дітям радість принесло», «День рідного краю», «День безпеки життєдіяльності», «День моди», «День охорони довкілля», «День ввічливості», «День здоров’я », «День сміху», «День казки», «День англійської мови», «День чомучок», «День бантика», «День талантів», «День табору» тощо. Протягом 14 днів з вихованцями табору були проведені такі заходи: розважальний екоквест « Знайте, любіть і бережіть природу», спортивне шоу «Здоровим бути - круто», турнір ввічливості « О щасливчик», екскурсія до Кіровоградського дендропарку , гра – пошук «Карта», конкурс малюнків на асфальті «Малюю казку», Міс та містер табору - 2015». Вихованці провели екскурсії до сільської бібліотеки та околицями рідного села та полями, які обробляють їх батьки.

Продовжував свою роботу «Батьківський всеобуч», роботу якого координує група лекторів з числа педагогів школи. План роботи, матеріали роботи всеобучу поповнюються, систематизуються.

Недоліками в організації виховної роботи за минулий навчальний рік слід визначити:

1. Не всі класні керівники та вчителі, що здійснюють педагогічний супровід, відійшли від формальності в роботі з учнями.

2. Не організована робота ДЮР.

3. Недостатня робота серед батьків щодо профілактики дитячого травматизму в побуті.

4. Необхідно удосконалити планування і схеми проведення засідань, як шкільних міністерств із залученням школярів середніх класів, так і шкільного парламенту в цілому

5. Недостатньо використовувались новітні інтерактивні технології у виховній роботі.

6. Необхідно удосконалити і розробити нові дієві стенди висвітлення роботи шкільного парламенту.

Стрімка система інформатизації освіти вимагає від шкільної бібліотеки сприяння вихованню гармонійно розвиненої особистості з постійним прагненням до пошуку інформації, свідомого осмисленого добору інформаційних джерел. Саме шкільна бібліотека і є тією скарбницею інформації книжкового простору.

Головним завданням шкільної бібліотеки на 2014 – 2015 рік визначено – забезпечення інформаційних потреб учнів і педагогів.

Книжковий фонд бібліотеки нараховує 5742 примірники, в тому числі 4213 примірників художньої та науково-популярної літератури. Комплектується фонд, в основному, централізовано.

У 2014 – 2015 навчальному році фондами бібліотеки були охоплені всі учні школи, обслуговувались всі працівники закладу.

На початку навчального року укладено графік проведення бібліотечних уроків. За рік проведено 7 бібліотечних уроків:

1. «Здрастуй, бібліотеко!» - 1 клас;

2. «Твої перші енциклопедії» - 4 клас;

3. «Книги і бібліотеки різних віків і народів» - 8 клас;

4. «Словники – твої друзі» - 7 клас;

5. «Що, де і як шукати» - 6 клас;

6. «Як виникла книга?» - 5 клас;

7. «У царстві каталогів та картотек» - 9 клас.

Працюючи в тісному контакті з вчителями початкових класів, бібліотекар знайомиться з розділом «Позакласне читання» і будує бібліотечні уроки таким чином, щоб вони допомагали вчителям і дітям. Для учнів другого класу проведена екскурсія та подорож-гра у цікаву країну книжкових героїв. Під час такої екскурсії відбулися знайомства з бібліотекою, з бібліотечними термінами: бібліотека, стелаж, формуляр, читальний зал тощо.

Протягом 2014 – 2015 навчального року проведено літературні ігри «Чи уважний ти читач?», вікторину «З якої казки?», виховний захід для учнів 5-9 класів « Свої знання ми черпаємо з книги», урок-пам'ять «Чорний Чорнобиль», анкетування учнів «Комп’ютер чи книга?», «Я і мій підручник», «Місце книги в моєму житті», конкурси малюнків, дитячих загадок та казок для учнів початкових класів тощо.

У бібліотеці оформлено постійно діючі та виставки до свят і ювілеїв «Права і обов’язки дітей», «Молодь проти СНІДу», «Голодомор - уроки минулого для майбутнього», «Письменники - земляки», «Корифеї театру» та ін.

Активно проводились протягом року заходи в рамках Всеукраїнської акції «Живи, книго!»: рейди – перевірки збереження підручників, оформлення екрану збереження навчальної літератури.

На базі бібліотеки організована робота гуртка «Живи, книго!», основний зміст роботи якого – виховання в учнів любові до читання, дбайливого ставлення до книги, навчання учнів навичкам продовження життя книгам.

Гуртківцями школи під керівництвом бібліотекаря проведена така робота:

- бесіди: «Бережливе ставлення до книги», «Правила читання книги», «Гігієна читання»;

- працює «книжкова лікарня»;

- практичні заняття по методиці встановлення виду пошкоджень книги та визначення прийомів її відновлення;

- вікторина «Чому книги хворіють?»;

- проведена посвята в читачі учнів першого класу.

У той же час недоліками в роботі шкільної бібліотеки є :

1. Не проводились узагальнені огляди методичної пошти і нових надходжень до бібліотеки.

2. Спостерігається формальний підхід у планування і проведенні тижня дитячої та юнацької книги.

3. Відсутні публічні презентації книжкових полиць, виставок, тощо.

У 2014 – 2015 навчальному році в школі продовжувала дієво працювати рада закладу, в склад якої ввійшли пропорційно представники громадськості села, педагогічного, батьківського і учнівського колективів. Рада школи визначила пріоритетні напрями, спланувала роботу на рік, провела 6 планових засідань, оцінила роботу директора за минулий навчальний рік. У складі ради школи працює два сектори – навчально-виховний та господарський. Члени ради школи протягом року були активними учасниками в обговоренні, ініціюванні і втіленні різноманітних проектів.

Протягом навчального року з метою забезпечення належного стану охорони праці, профілактики травматизму, збереження життя і здоров’я дітей, і працівників школи видано наказ, які не тільки регламентують діяльність закладу в даному питанні , а й узагальнюють і контролюють проведену роботу.

Питання дотримання правил техніки безпеки, аналіз стану роботи закладу з даного питання двічі заслуховувались на засіданні педагогічної ради. Проведено чотири тижні з охорони праці і 4 загальношкільних тематичних тижні по забезпеченню збереження життя і здоров’я школярів.

Класні керівники і вчителі-предметники забезпечені журналами обліку проведених інструктажів з охорони праці і техніки безпеки. Працює в школі консультаційний пункт з охорони праці і техніки безпеки. Щомісяця проводився оперативний адміністративно - громадський контроль.

Школа забезпечена нормативними документами з охорони праці і техніки безпеки. Інструкції з техніки безпеки складені і затверджені у відповідності з діючим Положенням. Удосконалено планування роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності учнів.

Не зважаючи на те, що рівень дитячого травматизму в порівнянні з минулим роком зменшився ( травма ), все ж залишається високим – травмованих учнів за рік.

У 2015 – 2016 навчальному році необхідно:

- активізувати колективну та індивідуальну роботу з учнями та їх батьками щодо профілактики дитячого травматизму в навчально - виховному процесі та в побуті;

- продовжити практику проведення зустрічей з лікарями, працівниками рятувальної

служби, працівниками ДАІ, військкомату тощо;

- продовжити практику системного контролю та надання практичної допомоги у

проведенні бесід та інструктажів з охорони життя і здоров'я школярів;

- продовжити забезпечення навчального закладу нормативними документами з

охорони праці та техніки безпеки.

Протягом року дирекція школи, педагогічний колектив працювали над зміцненням матеріально – технічної бази закладу. За навчальний рік залучено тисяч позабюджетних коштів. Зазначені кошти дали можливість забезпечувати нормальне функціонування навчального закладу. За рахунок позабюджетних коштів організовано роботу гуртка, проведено екскурсії в Кіровоградський дендропарк для вихованців пришкільного табору з денним перебуванням «Пролісок», профінансовано частково поточний ремонт школи.

Кiлькiсть переглядiв: 221

Коментарi